In samenwerking met VluchtelingenWerk Zuid-Nederland heeft de Lions Club Roermond Regio op vrijdag 16 december 2016 een "Ontmoetings- en Begroetingsdiner" georganiseerd. Plaats van handeling was het Niekeé Roermond; aan de fraai gedekte tafels troffen vluchtelingen met een voorlopige verblijfstatus elkaar, leden van de Lions Club en een aantal betrokken inwoners van Roermond en omstreken. Het smakelijke diner werd verzorgd door een aantal leerlingen van deze opleidingsinstelling.

Doel van dit bijzondere diner was tot nadere kontakten en goede gesprekken te komen. In de lokale pers werden de volgende woorden van de president van de LC Roermond Regio opgetekend: “Het is veel beter om mèt vluchtelingen te praten dan òver vluchtelingen te praten” Hij schetste dat mede in het kader van het 100-jarig bestaan van de Lionsorganisatie dit initiatief was genomen. Alle aanwezigen waren zeer tevreden over deze avond en zagen uit naar een volgende editie van deze ontmoeting.

Hieronder een sfeerfoto van deze bijzondere avond, die naar het zich laat aanzien in 2017 opnieuw op de agenda zal verschijnen.