18/12/2016

Op vrijdag 16 december waren een aantal vluchtelingen te gast in Niekée Roermond, waar een aantal leerlingen van deze opleidingsinstelling een Ontmoetings- en Begroetingsdiner verzorgden. In samenwerking met Vluchtelingenwerk Zuid Nederland had Lions Club Roermond Regio hen uitgenodigd om samen met een aantal leden bij een goede maaltijd tot nadere kontakten en goede gesprekken te komen. “Het is veel beter om mèt vluchtelingen te praten dan òver vluchtelingen te praten” zo verwoordde de President de dieperliggende bedoelingen van deze avond. Hij schetste dat mede in het kader van het 100-jarig bestaan van de Lionsorganisatie dit initiatief was genomen. Alle aanwezigen waren zeer tevreden over deze avond en zagen uit naar een volgende editie van deze ontmoeting.

Hieronder een tweetal sfeerfoto's van deze bijzondere avond, die naar alle waarschijnlijkheid in 2017 op herhaling zal gaan.