Zesde RAP-workshop tijdens Europa Forum Augsburg, 14 oktober 2015

Sinds 2012 is het “Reading Action Program” (RAP) een internationale prioriteit van de Lions. Vanaf dat jaar zijn zes workshops georganiseerd tijdens Europa Forums en Internationale Conventies. Op het laatste Europa Forum in Augsburg stond de zesde workshop op de agenda.

De volgende onderwerpen kwamen aan de orde:

• Een boek met traditionele IJslandse verhalen, geproduceerd door de Lions van IJsland, dat wordt gelezen in bibliotheken met en voor eerste klassers van de basisschool.
  • Bij een sociaal project in Woerden is het doorslaggevende belang van de aanpak van ”laaggeletterdheid” voor alle betrokkenen steeds duidelijker geworden. DG Joost Avis is vertegenwoordiger van “Woerden Actief” en presenteerde het project StapjeFitter.
  • George Muskens bracht de Reading Actions aan de orde in 170 van onze ruim 400 clubs. Onderwerpen vooral: voorlichting, kleinere plaatselijke acties, deelname in plaatselijke taalhuizen, etc.
  • Michelle Anderson van Oakbrook stimuleert de benoeming van landelijke en regionale coördinatoren. Oakbrook maakt ook korte berichten en foto’s beschikbaar op de sociale media van het Reading Action Program, via www.lionsclubs.org en www.flickr.com .

Als een tussentijdse opbrengst van deze en de voorgaande round tables is er een overzicht van de inzet van Lions en Lionsclubs in Europese landen.