Lions en bondgenootschap geletterdheid Achterhoek zetten in op mensen met schulden en armoede

Op 1 februari 2017 was de eerste bijeenkomst met een tiental organisaties om tot een taalakkoord te komen rond de scholing van mensen in de schuldhulpverlening/armoede. De deelnemers waren enthousiast. Lions en andere serviceclubs is gevraagd om trainers te leveren om alle organisaties en hun medewerkers te training in het herkennen en bespreekbaar maken van problemen die zich voordoen bij schulden, armoede en laaggeletterdheid. Een hele uitdaging. Districtscoördinator Peter Bob Peerenboom zit zelf in het bondgenootschap als voorzitter van de Voedselbank en het Platform Armoedebestrijding. Als het hier lukt om dit van de grond te krijgen, kan het mogelijk een leerzame les zijn voor andere Lions en Lionsclubs die zich willen inzetten op het gebied van schulden, armoede en laaggeletterdheid.

Voor de algemene problematiek van armoede en laaggeletterdheid zie onder andere de factsheet van de Stichting Lezen en Schrijven.